ראיון עם הנערה

כללי : ראשית אציג את עצמי , את נושא המחקר באופן כללי

חשוב: אסביר למרואיינת כי הפרטים יישארו חסויים ולא יוזכר כל פרט מזהה בעבודה , אסביר למרואיינת כי הינה רשאית להפסיק את הראיון בכל עת וללא חובה לציין סיבה.

פנייה ראשונה למרואיין/נת :

שאלות הראיון החצי מובנה : גם ממסגרות את השאלה אך משאירות מקום למענה חופשי של המרואיין

הציגי עצמך, פרטים כללים בבקשה 🙁 גיל , מין , כיתה, תחביבים )

ת.

ש. ספרי לי קצת על הקשר שלך עם חברות לכיתה , חברות מבית הספר –  בזמן בית הספר . כמו הפסקות

ת.

ש. מה עם הקשר לך עם חברות אחרי שעות הלימודים ?  אם כן  – אתן נפגשות ? היכן ? מה אתן עושות יחד ?

ת.

ש. באופן כללי , האם את אוהבת להיות בבית הספר ? האם את מעדיפה להיות בבית ?

ת.

ש. כיצד את מעבירה את הזמן בבית ?

ת.

ש. תוכלי לתאר לי את היחסים עם אמא שלך?

ת.

ש. האם יש ויכוחים קבועים עם אמא שלך?

ת.

ש. איך היחסים שלך עם אביך ?

ת.

ש. האם יש רגעים בהם את מרגישה יש לך קושי נפשי ? כיצד זה בא לידי ביטוי ?

ת.

ש. האם יש לך בעיות אישיות הקשורות לבית הספר ? אם כן האם את מטפלת בבעיות הללו באיזושהי צורה ?

ת.

ש. האם אמך או אביך מסייעים לך כשיש לך בעיות, תוכלי לתת דוגמאות ?

ת.

ש. האם יש לך קשר חברי עם האחים שלך ? תוכלי לפרט ?

ת.

ש. האם יש לך ויכוחים או מריבות עם אחים ?

ת.

ש. כשיש לך בעייה – את מי את משתפת ? תוכלי לתת לי דוגמא ?

ת.

 

ראיון עם האם/האב

ש. תאור כללי – הציגי עצמך, פרטים כללים בבקשה – ( גיל , מקצוע, תעסוקה, מצב משפחתי )

ת.

ש. תוכלי לספר לי מעט על ____ ? איך את מגדירה אותה ?

ת.

ש. מה תוכלי לומר לי על היחסים של ______   איתך ?  מה היחסים שלה עם האבא ?

ת.

ש. איך הקשר של בני המשפחה ? בין האחים ?

ת.

ש. האם את חושבת שיש לבתך בעיות מסוימות ? אם כן כיצד זה בא לידי ביטוי ?

ת.

ש. האם אתן מקבלות עזרה? האם חשבתן על קבלת סיוע ?

ת.

ש. מה את מצפה מהבת שלך ? האם לדעתך היא חכולה לעמוד בציפיות שלך כהורה ?

ת.

ש. מה דעתך על חיי החברה של בתך ?

ת.

ש. האם יש הבדל בינה לבין האחים שלה ?